П`ятниця
18.07.2025
23:36
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

Тема уроку: Редагування речень і текстів, у яких допущено помилки у вживанні дієприслівникових зворотів.

Мета уроку: узагальнити знання учнів про дієприслівниковий зворот та розділові знаки при ньому, вчити розпізнавати та відтворювати види помилок;

сприяти розвитку мовної та мовленнєвої компетнентності: вміння редагувати речення, тексти, розвивати орфографічну інтуїцію, логічне мислення, увагу, спостережливість;

виховувати мовну особистість здатну працювати в певних життєвих ситуаціях та бажання досягти успіху.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання: мультимедійна підтримка, технологічна картка уроку.

Методи та прийоми: вправа «Очікування», мовна атака, проблемне завдання, пояснення вчителя, робота в групі та в парі, діагностичний тест, рефлексія.

Основний зміст уроку

  1. Етап орієнтації

Доброго дня, любі мої мовознавці, рада вітати Вас на уроці української мови. Сьогодні у нас 3 урок у вивчені теми «Дієприслівник». Пропоную вам посміхнутись один одному, адже, посмішка приносить нам радість, а ще візьмемо на урок орфографічну інтуїцію та спостережливість, увагу та вміння виправляти помилку.

Опора на життєвий досвід

Мовна атака (за відповіддями учнів, учитель на дощці свторює схему «Коло понять уроку»

  1. Що означає дієприслівниковий зворот? ДОДАТКОВУ ДІЮ
  2. Що таке дієприслівниковий зворот?ДІЄПРИСЛІВНИК РАЗОМ ІЗ ЗАЛЕЖНИМИ СЛОВАМИ
  3. Яким членом речення виступає? ОБСТАВИНОЮ
  4. Які пунктограми ви знаєте щодо дієприслівникового звороту? НА ПИСЬМІ ВИДІЛЯЄТЬСЯ КОМАМИ
  5. До якого члена речення відноситься до підмета чи до присудка?

ПІДМЕТА

ІІ. Етап цілепокладання

Вправа «Очікування»

Висловіть свої очікування щодо сьогоднішнього уроку

Оголошення теми та завдань уроку. Запис теми до зошитів

Ви свої очікування висловили, а мої сподівання і завдання наступні:

  • Навчитеся редагувати речення з дієприслівниковим зворотом.

ІІІ. Етап проектування

Ознайомлення з технологічною картою уроку.

IV. Етап організації виконання плану діяльності

Розминка редактора

Установіть відповідність

  • Г(граматична помилка) неправильне написання слова
  • (лексична помилка) неправильно розставлені розділові знаки
  • (орфографічна помилка) вжиті російські слова, повтори
  1. (пунктуаційна помилка) неправильно побудоване речення

Навчання редактора

Створення проблемної ситуації з подальшим вирішенням

Яке речення побудоване правильно?

Виступаючи, директором Виступаючи, директор

порушена злободенна тема. торкнувся злободенної теми.

Пояснення вчителя

Запишемо речення: Виступаючи, директор торкнулася злободенної теми.

Зробимо його синтаксичний розбір

Підмет директор, присудок торкнулася, що роблячи? Виступаючи. І основна дія і додаткова дія стосується однієї особи

Дуби застигли, сховавши могутні голови в білих снігових шапках.

Підмет дуби, дуби що зробили застигли, застигли як, сховавши могутні голови в білих снігових шапках – обставина. І основна дія і додаткова стосується одного предмета – дубів.

Отже, дієприслівниковий зворот як і одиничний дієприслівник можна вживати лише тоді, коли в реченні однієї особи (предмета) стосуються і головна, і додаткова дії)

Праця редактора (редагування речень)

Відтворюю. Робота в парі

Прочитайте, спишіть, розставляючи розділові знаки, дієприслівникові звороти та одиничні дієприслівники підкресліть.
1) І я заплакавши назад поїхав знову на чужину.
2) Співають ідучи дівчата а матері вечерять ждуть.
3) А я стою похилившись думаю гадаю.
4) Там могили з буйним вітром в степу розмовляють розмовляють сумуючи.
5) Майнувши сірим хвостом дорога безшумно сховалася в зелені хлібів.
6) Зимовий вечір закуривши люльку розсипав зорі.

Доведіть, що ці речення побудовані правильно.

Робота біля дошки. Редагуємо разом. Речення проектюється на монітор.

1. Виглядаючи у вікно, у мене злетів картуз. ( Виглядаючи у вікно, я загубив картуз.) 2. Стоячи біля каси, до мене підійшов знайомий. ( Я зустрів знайомого, стоячи біля каси). 3. Заспівавши пісню, мене захопила ця мелодія. (Заспівавши пісню, я захопився цією мелодією).

Редагуємо в групі. Виправте граматичну помилку, виправлені речення запишіть, відповідь обґрунтуйте

Гра «Редактор»
Відредагуйте речення і запишіть.
1) Спускаючись з гори, у мене зламалась лижа..
Йдучи по коридору, двері прочинилися.
2) Увійшовши в ліс, сонце сіло.
Простягнувши руку по ягоду, з куща почулося шипіння.
3) Підбігаючи до фінішу, нам аплодували глядачі.
Здавши прочитану книжку, бібліотекар порадив мені нову.

Презентація роботи в групах

Діагностичний тест

Потребує редагування речення:

А Зробивши діло, гуляй сміло.
Б Не спитавши броду, не лізь у воду.
В Розставшись із головою, за кашкетом не плачуть.

Г Поставивши перед собою мету, нам легше її досягти.

Потребує редагування речення:

А За двома зайцями погнавшись, жодного не спіймаєш.

Б За тридев'ять земель поїхавши, нам було дуже цікаво.

В Наговоривши сім мішків гречаної вовни, мудрішим не станеш.

Г Наобіцявши золоті гори, не забудь виконати

Якщо ви впорались і завданням ви отримали слово УСПІХ, тож будьте успішними впродовж свого життя.

V Контрольно-оцінний етап

Виставлення оцінок

Рефлексія

На уроці я...

- дізнався...

- зрозумів...

- навчився...

- найбільший мій успіх - це...

- найбільші труднощі я відчув...

VI Прогонозовані результати

  • Учні розпізнають граматичну помилку, пов’язану з неправильною побудовою речень з дієприслівниковими зворотами;
  • Учні відтворюють граматичну помилку, пов’язану з неправильною побудовою речень з дієприслівниковими зворотами;
  • Учні виправляють граматичну помилку, пов’язану з неправильною побудовою речень з дієприслівниковими зворотами та аргументують її виправлення;
  • Не допускають у власному мовлення граматичних помилок, граматичну помилку, пов’язану з неправильною побудовою речень з дієприслівниковими зворотами

ДОМАШНЄ ЗАВАДАННЯ: повторити параграф 18, 22, виконати вправу 192.

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (08.02.2019)
Переглядів: 31 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту