П`ятниця
18.07.2025
16:55
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0


конспекти уроків

Творення й правопис прислівників . Навчальне аудіювання

Мета: домогтися усвідомлення учнями основних способів творення прислівників; формувати вміння визначати спосіб творення прислівників та

утворювати прислівники самостійно, удосконалювати вміння здійснювати морфемний та словотвірний аналіз прислівників; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

Завдання учням.

Пригадайте способи творення слів. Наведіть власні приклади.

II. Повідомлення теми та мети уроку

III. Мотивація навчальної діяльності школярів

Бесіда

Що таке прислівник і на які питання він відповідає? (Прислівник - це незмінна частина мови, що виражає ознаку дії, стану або ознаку іншої ознаки (надто повільний, повернути праворуч).Питання: як?,коли?,де?,куди?,навіщо?,з якою метою?,якою мірою?,тощо.)

Які морфологічні ознаки має прислівник? (Прислівник не змінюється ні за числами, ні за відмінками, не має він також і ознак роду. У реченні прислівник здебільшого вживається в ролі обставини:Зимою(обставина часу) світить сонце,та не гріє.)

- На які розряди за значенням вони розподіляються? (способу дії,місця,часу,причини,мети,міри і ступеня,ознаки)

 

IV. Опрацювання нового матеріалу

V. Закріплення вивченого матеріалу

Впр. 162 стор.83

 

З’ясувати способи творення поданих нижче прислівників (усно)

Угору, вдвоє, наполовину, дбайливо, гаряче, сьогодні, миттю, часто-густо, по-батьківськи, обіруч, внічию, навприсядки.

 

Замінити словосполучення прислівниками. Скласти 2 реченння з прислівниками. Визначити спосіб творення прислівників.

 

З р а з о к: кожного понеділка — щопонеділка. Щопонеділка ми ходимо на екскурсії.

 

1.З далеких країн

2.з усіх місць

3.кожного разу

4.українською мовою

5.в три рази

6.не зовсім прокинувшись

7.не розміркувавши

8.дуже розсердившись

9.всупереч кому- чому-небудь

10.з певним наміром

 

Д л я д о в і д о к: 10)навмисно, 9)наперекір, 3)завжди, 1)здалеку, 8)зопалу,2)повсюду, 7)згарячу, 4)по-українському, 5)втроє, 6)спросоння.

 

Творче конструювання

За допомогою додавання словотворчих суфіксів і префіксів,(суфікси:-о,-е,-ому,-у,-ки,-і. префікси:-по,-на.-в,-з,-за,-о), утворити прислівники. Назвати способи їх творення.

Тихий,новий,двоє,голос,гора,низ,ручний,мій,очі,привабливий,мовчати,весна,український,перший,далекий,бій,північ,верх,хотіти.

 

Відновити фразеологізми,уставивши з довідки потрібні за змістом прислівники. Пояснити значення. (усно)

 

Бачити…

Під стіл…ходити

…було повернутися

Звалити все…

Перевертати…дном

Держати…носа

Видимо і …

…літати

 

Довідка:наскрізь,високо,докупи,пішки,невидимо,ніде,вверху,угору

 

Робота з підручником

Проведення навчального аудіювання

VI. Підбиття підсумків уроку

Гра «Хто швидше».

Утворити прислівники префіксальним способом:

вдень, вголос, вплав, вниз, предобре, прегарно, пребагато, превесело, прерадісно,відколи, наперед, пречисто, заново, напам’ять.

VII. Домашнє завдання

§17-правила; впр 168.

Написати твір-мініатюру «Мій робочий день», використавши слова звечора, щоразу, щодня, вранці, швидко, відразу, день у день, опівдні, дружно, ввечері.*

 

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (10.03.2019)
Переглядів: 35 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту