П`ятниця
18.07.2025
13:38
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

Урок № Дата

Тема: Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці

Мета: поглиблювати знання учнів про текст та його основні ознаки; удосконалювати вміння й навички школярів виділяти в тексті тему, мікротему, тематичні речення, ділити текст на абзаци; розвивати творчі вміння працювати з текстом, досліджувати, зіставляти, аналізувати його структуру; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу навчати школярів розуміти й цінувати життя, дотримуватись правил протипожежної безпеки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація до уроку.

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
  1. Дослідження-зіставлення
  2. Метод «Незакінчене речення»
  1. Група речень, об’єднаних між собою темою, основною думкою та граматично, називається… (текст)
  2. Будь-який текст складається з двох і більше… (речень)
  3. Те, про що йдеться в тексті, називається… (темою)
  4. Те головне в тексті, що автор стверджує, до чого він закликає, чого навчає, називається… (основною думкою)
  5. Основні ознаки тексту – це:
  • Наявність теми й основної думки.
  • Наявність двох і більше речень.
  • Пов’язаність речень за змістом.
  • Послідовність та завершеність викладу.
  • Граматичний зв’язок між реченнями.
  1. Текст має структуру. У ньому є… (вступ, основна частина, кінцівка)
  1. Визначення теми й мети уроку
  2. Мотивація навчальної діяльності
  3. Формування умінь і навичок у процесі практичної роботи
  1. Коментований диктант

Вогонь – друг?

Вогонь – один із найперших помічників людини. Тисячі років назад він зігрівав людину, захищав її від диких звірів, допомагав готувати їжу.

Він і зараз залишається нашим другом. Але якщо з ним поводитися неправильно, то він може перетворитися в жорстокого ворога.

Пожежа може статися не тільки в квартирі, а й у природі, в транспорті, в громадських місцях. Причини пожежі можуть бути різні: електроприлади, газ, вибухонебезпечні речовини.

Де б ви не знаходились, пам'ятайте, що ваша поведінка може стати причиною цієї пожежі, або навпаки – допоможе попередити її. Не забувайте: дотримання правил протипожежної безпеки – запорука спокійного життя.

  1. Робота з підручником (с. 192)
  2. Метод «Займи позицію»
  • Визначте кількість мікротем у тексті.
  • Чи співпадають абзаци з мікротемами?
  • Скільки тематичних речень у тексті?
  1. Пошукова робота
  • Знайдіть у тексті ключові слова та підкресліть їх.
  1. Закріплення й систематизація здобутих знань
  1. Виконання тестових завдань
  1. Тема тексту розкривається за допомогою:
  • Абзацу
  • Мікротеми
  • Основної думки
  1. Одне найбільш значуще речення мікротеми називається…
  • Тематичним
  • Ключовим
  • Основним
  1. Слова в тексті, які мають істотне смислове навантаження, називаються…
  • Тематичними
  • Ключовими
  • Основними
  1. Те головне в тексті, що автор стверджує, до чого він закликає, чого навчає, називається…
  • Темою
  • Мікротемою
  • Основною думкою
  1. Установіть відповідність між рядками слів та визначеннями орфограми:
  1. Хв..лястий, зат..шок, кр..вий А. Написання м’якого знака
  2. Не/воля, не/сміливий, не/дарма Б. Букви е, и, що позначають

ненаголошені голосні в

коренях слів

  1. Голланд..с..кий, тюмен..с..кий, В. Подвоєння приголосних

тернопіл..с..кий

  1. Легко/атлетичний, фізико/ Г. Написання частки не з математичний, м’ясо/молочний різними частинами мови

Д. Написання складних слів

  1. Установіть відповідність між умовами постановки тире і прикладами речень:
  1. На місці пропущеного члена

речення А. Думки – вічна енергія.

  1. Перед узагальнювальним

словом Б. Кінчається пам’ять –

кінчається нація.

  1. У безсполучниковому складному

реченні В. Дикі голуби – горлички –

здивовано позирають на нас із

верхів’я посадки.

  1. Між підметом і присудком Г. Вода, хмари, плав – все

пливло, все безупинно

неслося вперед.

Д. Батько не розуміє сина, а

син – батька.

  1. Підбиття підсумків уроку
  1. Рефлексія
  1. Домашнє завдання

Опрацювати § 34,

виконати впр. 421 (с. 194),

* скласти словниковий диктант (36 слів) на одну з вивчених орфограм.

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (03.04.2019)
Переглядів: 56 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту