Контрольний диктант. Аналіз письмового переказу 8 клас ІІ семестр
Мета: оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності восьмикласників: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; виявити орфографічні й пунктуаційні помилки, на ліквідацію яких слід звернути особливу увагу; перевірити якість оформлення роботи (охайність, акуратність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень)
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення восьмикласників з темою, метою і завданнями уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Ознайомлення з критеріями оцінювання контрольного диктанту. Проведення інструктажу щодо написання диктанту.
ІV. Написання контрольного диктанту
Перше читання тексту контрольного диктанту
Школярі під час першого слухання тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на наявність вивчених пунктограм, визначають слова, значення яких не зрозуміли у процесі сприймання.
БЛАГОСЛОВЕННА РІЧКА
Дніпро! Від цього слова спадає з тебе зневіра і втома, і зцілюєшся ти, ослаблений, і повертаєш собі життєдайні сили.
Не в образі водного шляху, не у вигляді повені, нестримної,буркотливої, не в картині сизого безмежжя простору, сповненого світла, барв і гомону, постає Дніпро. Він є символом нашої сутності, вічного буття народу, його багатства, сили і здоров'я.
Висвітливши у своїй душі цей символ, воскресаєш, як тлінний Лазар з небуття. Стаєш мов хрест на церковній бані - святий і чистий.
Дніпро…Розділився, монолітний і дужий, на річки, потоки й рукави, ніби стомився дорогою й спинитися хоче. Досягаючи столиці України, він омиває зелені острови, тихою гладінню засинає на лебединих озерах. Та допавши до зелених круч Печерська, виривається на степовий простір. Тоді благословляють золотим блиском його нестримний біг до моря суворі шпилі Лаврських соборів. (За Р.Іваничуком; 130 слів
Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частинами і його написання учнями
Заключне читання тексту диктанту вчителем і самоперевірка учнями написаного
V. Відповіді на запитання, що виникли у школярів під час написання контрольного диктанту
VІ. Аналіз письмового переказу
VІІ. Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт
VІІІ. Домашнє завдання Скласти опорний конспект за матеріалами вивченого розділу з теми «Речення з відокремленими членами».