П`ятниця
18.07.2025
01:50
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

Урок №

Риси автобіографізму в образі ліричного героя поезії “Росли укупочці, зросли...” Ностальгія за ідилією родинного життя

Інтонаційні особливості поезій Т. Шевченка (виразне читання напам’ять вірша “Доля”)

Мета: ознайомити учнів з обставинами написання цих творів, допомогти їм проникнути уявою в настрої, внутрішній світ Шевченкових героїв; розкрити філософський зміст поезій; учити бачити красу особистості, поетичних творів; розвивати вміння відшукувати зразки поетичної образності, визначити їхню роль у структурі тексту

Очікувані результати: учні знають про обставини написання творів Т. Шевченка, що вивчалися на уроці; проникають уявою в настрої, внутрішній світ героїв поета, бачать красу особистості; називають зразки поетичної образності, визначають їхню роль у структурі творів; знають напам’ять вірш «Доля».

Теорія літератури: поглиблення поняття про ліричного героя, психологізм у літературі, жанр ліричної медитації.

Обладнання: підручник, автопортрет Т. Шевченка 1847 року, репродукції картин «Шевченко серед товаришів» (1851), «Байгуші» (1853), «Казашка Катя» (1856–1857) та ін.; ілюстрації до творів Т. Шевченка відомих художників

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Поезія Тараса Григоровича періодів заслання й останніх років життя — явище дійсно унікальне. З-під пера Шевченка виходять вершинні зразки лірики, що засвідчили подальше зростання таланту Великого Кобзаря. У цьому ми маємо змогу переконатися сьогодні на уроці, ознайомившись із кращими ліричними творами вказаного періоду.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Розгадування кросворда.
  2. Завдання учням.
  3. Розкажіть про перебування Т. Шевченка на засланні, про останні роки його життя.
  4. Назвіть тематику творів поета цих періодів.
  • ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя (учнів).

План розповіді вчителя (учнів)

  1. Обставини арешту Т. Шевченка, перебування під слідством.
  2. Цикл поезій «В казематі».
  3. «Садок вишневий коло хати...».
  4. «Доля».
  5. «Росли укупочці, зросли...».
  6. Виразне читання напам’ять поезії «Доля».
  7. Виразне читання поезії “Росли укупочці, зросли...”
  8. Робота над аналізом твору.

Вірш "Росли укупочці, зросли..." Т.Шевченко написав 25 липня 1860р,
в Санкт-Петербурзі.

Тема: звернення поета до Бога, щоб Всевишній сприяв щасливому подружньому життю кожному, хто прагне одружитися.Ідея: возвеличення гармонії, взаєморозуміння, дружньої підтримки, що є обов’язковою передумовою для подальшого подолання труднощів тим, хто побрався.

Основна думка: Не плач, не вопль, не скрежет зуба — / Любов безвічную, сугубу / На той світ тихий принести.Жанр: інтимна лірика.

Сюжет : ідилічна картина любові, сімейного щастя. Відчувається, що така ж мрія володіє і серцем поета: мати пару, жити в мирі та злагоді, пройти з чистим серцем разом "тяжку дорогу" й не розгубити свого кохання.

Художні особливості поезії.

Автор вдало змальовує повтори: «росли-зросли», «розійшлись … зійшлись», «на той світ тихий».

Риторичні оклики: «Неначе й справді розійшлись!», «Подай же й нам, всещедрий боже!»

Епітети: «в тяжкій дорозі», «світ тихий», «любов безвічна».

Щасливе подружнє життя — злагода — довіра — щирість — повага — любов — порозуміння — готовність піти на поступки .

Автор вважає що саме благополуччя в родині — міцність держави!

  • ІV. Систематизація й узагальнення вивченого
  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Вивчити теоретичний матеріал
  3. Індивідуальні завдання.

Підготувати короткі повідомлення на теми «Шевченко і Біблія», «Ісаія — біблійний пророк».

  1. Творче завдання.

Створити асоціативний ряд до слова «доля». Навести приклади із життя, які, підтверджують існування долі, щасливої чи нещасливої.

  • VІ. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— До яких роздумів спонукали вас вивчені на уроці поезії?

— Який вид роботи на уроці вам найбільше сподобався?

— Що нового ви сьогодні відкрили для себе?

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (01.06.2019)
Переглядів: 38 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту