Четвер
17.07.2025
09:36
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

[и], [і] після [ж], [ч], [ш] та [г], [к], [х] у коренях слів. [е], [о] після [ж], [ч], [ш].

Мета: ознайомити учнів із чергуванням голосних [и], [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; формувати вміння визначати звуки, що чергуються, дотримувати чергування звуків у словах власного мовлення, правильно записувати слова, у яких відбувається чергування звуків; удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички; збагачувати словниковий запас учнів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, тлумачний словник.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

• Вправа “Дослідження-відновлення”.

— Відновіть прислів’я та приказки, установивши потрібні з довідки слова. Поясніть вживання [о]-[е] після шиплячих.

Яка..., така й паляниця. ...летить на будь-який цвіт. ...у домі голова, а жінка — дума. У засватаної дівки багато... . У нашого Омелька невеличка сімейка: тільки Сидірко та Нестірко, та дітей..., та батько, та мати, та нас три брати. Сліпе... і те до матері лізе. (Нар. творчість)

Довідка: бдж..ла, ч..ловік, пш..ниця, ж..них, щ..ня, ш..стірко.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Робота з теоретичним матеріалом підручника (колективне опрацювання з відповідним коментарем учителя, ст. 115).

2. Робота з підручником. Виконання вправи 251 (усно).

V. Усвідомлення нових знань у процесі практичної діяльності.

1. Вправа-відтворення.

— До поданих слів доберіть спільнокореневі з довідки. Прокоментуйте орфограму “Букви и, і після ж, ч, ш та г, к, х у коренях слів”.

Вигін, жінка, кізка, похід, розчісувати, шість, щілина.

Довідка: походити, вигонити, ущелина, чесати, кози, женитися, ушестеро.

2. Розподільний диктант.

— Запишіть подані слова, розподіляючи їх у дві колонки: у першу — з літерою и в корені слова, у другу — з літерою і.

Ч..танка, ш..сть, шк..льний, г..ря, шк..дник, к..стлявий, прич..нити, ч..ткий, ч..пляти, х..мерний, к..шка, г..рський, вих..дний, к..слий.

3. Вибіркова робота.

— Випишіть слова з орфограмою “Букви и, і після ж, ч, ш та г, к, х у коренях слів”.

Живий приклад кращий від сотні повчань. Пропав кінь — і узду кинь. Прийшов гість та на голу кість. Сама себе дівка б’є, що нечисто жито жне. Не для нашої шиї та коміри шили. Вхопив, як шилом борщу налив. Дома лев, а на війні тхір. (Нар. творчість)

4. Творче конструювання.

— До слів хідник, вечірній, щічка доберіть спільнокореневі слова. Розберіть їх за будовою.

5. Проблемне питання.

— З’ясуйте за тлумачним словником значення слів кит і кіт. Поясніть різницю в їх значенні та звуковому складі.

6. Робота з підручником. Письмове виконання вправи 246.

7. Самостійна робота.

— Перепишіть, підкреслюючи в кожному рядку зайве слово.

Ш..ло, ч..н, к..стка, ч..ж.

Сх..д, веч..рній, к..дати, к..нський.

Сх..л, г..рка, щ..тка, п..льний.

— Пригадайте п’ять слів, у яких після ж, ч, ш та г, к, х пишемо і, та складіть з ними речення. Запишіть речення. Виділіть орфограму.

8. Робота з підручником. Виконання вправи 252 (усно).

VI. Підсумок уроку.

1. Визначення досягнень учнів.

2. Окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.

VII. Домашнє завдання.

— Вивчіть теоретичний матеріал підручника, ст. 115-117. — Виконайте вправу 249.

— Складіть діалог між однокласниками про те, як ви допомагаєте мамі вдома, які у вас обов’язки по домашньому господарству.

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (14.01.2020)
Переглядів: 40 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту