П`ятниця
18.07.2025
20:27
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

Українська мова, 5 клас.

  • Урок розвитку комунікативних умінь.

Контрольний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі на тему: "Чому необхідно знати історію свого народу?"

Мета: удосконалювати вміння писати твори-роздуми, навички складання

монологічного висловлювання; навчити правильно підбирати відповідні

аргументи;

розвивати вміння викладати матеріал послідовно, логічно; збагачувати

словниковий запас учнів засобами оцінки, розширювати світогляд учнів;

виховувати шанобливе ставлення до історії свого народу.

Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація.

Міжпредметні зв'язки: література, історія.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Комунікативний практикум.

▼ Які є типи мовлення?

▼ Особливості роздуму як типу мовлення.

Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).

Роздум зазвичай складається з трьох частин. Це:

Теза — частина, що містить думку, яку треба довести чи пояснити (вступ).

Докази — аргументуюча, пояснювальна.(основна частина).

Для підтвердження основної думки слід добирати якомога більше вагомих доказів.

Висновок (як правило, збігається з думкою, висловленою на початку тексту).

Теза (вступ) Я думаю, що...; мені здається, що...; я вважаю, що...

Аргументи Чому? Тому що...; по-перше,...; по-друге,...

Докази Хочеться згадати твір...; наведу приклад з власного життя

Висновок Отже,...; підсумовуючи, можна зазначити...

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Бесіда. Прийом "Займи позицію"

Діти, скажіть, чи знаєте ви історію своєї родини, хто є бабусі, прабабусі?

Навіщо вам це знати?

А історію свого народу треба знати? Чому?

Відомий український письменник і режисер Олександр Довженко колись сказав: "Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців". Чи погоджуєтеся ви з цим твердженням? (Ті, хто погоджується з думкою, об'єднується в групу, працюють над добором доказів, аргументів. Хто думає інакше – представляють свої аргументи в іншій групі).

  1. Робота в парах або групах.
  2. Презентація суджень. Прийом "Аукціон ідей" Обговорення, вибір найбільш вдалих варіантів.
  • "Рослина без коріння всихає, людина без минулого не живе", бо минуле, як стебло, на якому ростуть гілочки сучасності…
  • …є події, які має знати і пам’ятати кожна людина,щоб у майбутньому не допустити повторення :"ознайомлений – тому озброєний".
  • Причин вивчати історію багато. Це може бути не тільки корисно, але й дуже цікаво. Кожна людина сама знаходить для себе свою власну причину, або не знаходить, так і залишаючись невігласом з обмеженим кругозором.
  • В історії часто трапляються гідні приклади для наслідування. Життя історичних особистостей вивчене і розписане вздовж і впоперек. Ми можемо запозичити їхні знання та вміння і застосовувати у власних життєвих ситуаціях.
  • «Нове – це добре забуте старе». Якщо ми подивимося, що відбувається навколо нас: з довкіллям, в країні і світі взагалі, то виявимо повторюваність подій. Отже, історія творить неможливе – вона вчить нас передбачати майбутнє!
  • З уроків історії ми ще дізнаємося про велику кількість справжніх героїв нашої країни, людей, які не пошкодували свого життя, захистили свою Батьківщину, життя людей. Тільки завдяки їх хоробрості, мужності живемо зараз і ми. Тому нащадки повинні пам’ятати своїх справжніх героїв.

▼ Складання плану побудови твору-роздуму.

 

Будь-який твір починається з визначення його теми, мети та складання плану.

  • твору – це схема композиції твору, яка будується на основі авторського задуму, що визначає основний зміст майбутнього тексту.

1. Кожен пункт плану має відображати одну з важливих мікротем висловлювання.

2. Обсяг усіх пунктів плану має відповідати змістові цілої теми.

3. Пункти плану не повинні збігатися між собою.

4. План має зберігати наступність і підпорядкованість розділів.

 

Орієнтовний план, складений під час узагальнення аргументів, запропонованих учнями.

  1. Історію свого народу треба знати.
  2. Знання історії – попередження помилок в майбутньому.
  3. Історичні герої – справжній приклад для наслідування.
  4. Приклади з літератури, з життя.
  5. Знання історії свого народу – важливий фактор існування нації.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

Індивідуальна робота. Написання твору-роздуму.

  • Робота з чернеткою
  • Коригування написаного

 

VI. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Продовжити обговорення теми уроку вдома, узяти інтерв’ю у батьків, інших родичів.

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (12.01.2019)
Переглядів: 86 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту