Субота
19.07.2025
02:16
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

Тема. Рід іменників

Мета: повторити відомості і поглибити знання учнів про рід іменників; сформувати поняття про іменники спільного роду; навчити визначати рід незмінюваних іменників; розвивати логічне мислення, спостережливість, пам'ять; виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, дошка, таблиця, дидактичний матеріал.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчати іменник, зокрема розглянемо його рід ( це ви вивчили в молодших класах), а також дізнаємося про цю граматичну категорію дещо нове, тому будьте уважними й активними.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (використовується інтерактивний метод «Мозковий штурм»)

  • Як відрізнити іменники назви істот від неістот?

(поставити питання, істоти – хто?, неістоти – що?)

  • Як граматично розрізняються загальні та власні назви?

(загальні назви пишуться з малої літери, а власні – з великої)

  • Які іменники належать до власних назв?

(імена, прізвища людей; клички тварин; географічні назви; назви газет, журналів, художніх творів; назви установ, навчальних закладів; назви історичних подій, найважливіших державних посад і т.д.)

  • Сформулюйте основні правила написання власних назв

(власні назви пишуться з великої літери; назви газет, журналів, художніх творів беруться в лапки)

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу

1.Лексична розминка «Хто швидше?»

Запишіть іменники певного роду, які є назвами живої і неживої природи: І ряд – чол.р., ІІ ряд – жін.р., ІІІ ряд – середн.р.

2. Робота з підручником ( робота в парах)

- Опрацювання теоретичного матеріалу на ст.84-85.

- Бесіда за запитаннями

  • Скільки родів мають іменники? (чол., жін., середній, спільний)
  • Чи змінюються іменники за родами? ( ні, належать до певного роду)
  • Як визначаємо рід іменників? ( він, вона, воно)
  • Які іменники належать до спільного роду? (ті, що стосуються осіб і жін. і чол. статі)
  • Які іменники не мають категорії роду? (іменники, що вживаються лише у множині)

- Колективне опрацювання таблиці «Рід незмінюваних іменників»

3. Виконання вправ

  • Впр.136 (колективно, ланцюжком). До поданих іменників доберіть відповідні прикметники.

Батумі, колібрі, шимпанзе, шосе, радіо, какаду, мадам, Чикаго, Капрі, Міссурі, лото, метро, кенгуру,купе.

  • Розподільний диктант

Майстер, адреса, озеро, староста, листоноша, щастя, річка, касир, фахівець, магістраль, сонце, Левченко, УПА, роззява, професор, зірка, сирота, ОУН.

  • Усна вправа. Подані вирази замінити одним словом – іменником спільного роду.

Людина, яка пише лівою рукою. Той, хто плаче без причини. Той, хто любить довго спати. Людина, яка багато теревенить, говорить без діла. Неохайна людина. Надзвичайно неуважна людина.

  • Перепишіть, додавши закінчення прикметників. Визначте рід кожного з іменників.

Гостр… біль, прозор… тюль, далек… путь, широк… степ, мал… дівча, кмітлив… хлоп’я, нов… рояль, далек… Сибір, стар… шинель, гірк… полин, барабан… дріб, біл… емаль, дорог… шампунь, славн… УПА, цікав… ТСН, підступн… СНІД, правов… ООН.

  • Диктант з коментуванням

Ой нелегко працювати, юні мої друзі, та не думайте, що легше жити ледацюзі!(В.Литвиненко). На перукарні вицвіла об’ява похмуро сповіщає білий світ:»Коли йдете голитись до роззяви, то не забудьте скласти заповіт». Одне ледащо сонцю докоряло:»Ну хоч би раз ти до обід проспало…»(В.Симоненко).

IV. Підбиття підсумків уроку.

  • Що нового дізналися ви про рід іменників?
  • Виставлення оцінок.

V. Домашнє завдання: вивчити правила п.14, виконати впр.144.

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (12.01.2019)
Переглядів: 43 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту