- Зверніть увагу на екран. Слайд №11
- Що поєднує князя, воєводу, лицарів із малюнком сучасності?
- Чи можемо стверджувати, що твір про сучасний світ? (Відповіді)
Коментар вчителя: Крім того, що всі ці персонажі мислять, як сучасні люди, їх поєднує одне цікаве поняття – «драконячі закони». Як ви розумієте цей вислів і як поводять себе люди, які за ними живуть? ( Відповіді)
Учитель заслуховує різні думки учнів і пропонує послухати історичний коментар від зарання підготовленого учня
Історичний коментар (Слайд )
У Стародавній Греції був такий вираз: «Драконівські закони писані не чорнилом, а кров’ю», пов’язаний з діяльністю давньогрецького правителя Дракона (за іншими джерелами Драконта). Звід законів, уведений ним, передбачав надзвичайно суворі покарання – смертну кару – за провини.
Вони настільки закріпились у тогочасному суспільстві, що відмінити їх не наважувались і наступні правителі Греції.
- Чи знаходите ви щось спільне між Давньою Грецією, казковим Люботином та нашим сучасним життям?
- Як ви вважаєте, чому автор торкнувся питання «драконячих законів»?
Висновок: У сучасному світі кожен намагається протистояти лиху, кривді, жорстокості, захищаючи добро, правду, справедливість. Саме такими є дракон Грицько та Пустельник. Але є й ті, що живуть за іншими принципами, які здатні обманути, втертися в довіру, згодом і зрадити.
Вчитель: А зараз пориньмо у незвичайний світ пригод цієї надзвичайної книги і спробуємо для майбутнього буктрейлера, виокремити ключові кадри, які відображають зміну плану зображення або дії. Такий етап створення сценарію називають розкадруванням
Робота в парах
Попрацюйте в парах і визначте найбільш динамічні, найбільш цікаві епізоди твору. Назвіть їх. Аргументуйте вибір вашої пари. (Можна вибрати із запропонованих)
Робота в групах:
Вчитель: Для подальшої нашої роботи нам необхідно об’єднатися в групи
(об’єднуються в групи за кольором магнітика-дракончика)
Завдання для І групи:
Визначте тему, ідею, основні проблеми твору. Аргументуйте свою відповідь.
Доведіть або спростуйте думку, що слова пустельника «…Я казав: не від нього зло... Воно в нас самих», можна вважати головною думкою повісті?
Завдання для ІІ групи:
Н а основі власних спостережень та цитат проаналізувати типи персонажів, які діють у творі.
Кому з героїв повісті – казки «Місце для дракона» ви адресували б ці афоризми Г. Сковороди і чому?
- Визначай смак не за шкаралупою, а за ядром.
- Немає нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отруйнішого від удаваного друга.
- Мудрець мусить із гною вибрати золото.
- Не за обличчям судіть, а за серцем.
- Чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий?
- Не тіло, а душа є людиною.
- Насіння лихих справ – лихі муки.
Завдання для ІІІ групи:
Прочитайте слова, які автор вклав у вуста пустельника.
Як ви думаєте, де справжнє місце поету – дракону?
- «Що ти говориш?! Ти повинен жити! Життя володаря не варте й одного рядка поета! Ти повинен писати!»
- Молю тебе! Іди звідси! Тікай від цього підступного світу! Живи серед звірів! Звірячі закони - людяніші! … Я хочу, щоб ти жив! Я хочу, щоб ти був! - та тут же й схопився за серце. - Ти ще не все... не все... сказав...»
- «Вони ж тебе вб’ють! Зрозумій: коли йде війна - гинуть лише вояки. А коли володар хоче зміцнити владу, - поети гинуть у першу чергу».
Завдання для ІV групи:
Знайдіть у тексті цитати, де сказано про патріотичні почуття. Хто ж з героїв є, на вашу думку, патріотом? Чи погоджуєтесь ви з твердженням, що Люботин - модель сучасного суспільства? Аргументуйте свою точку зору.
Презентація своєї роботи групами
Крок №3. Підбір матеріалу для відеоряду (Повернути листок на дошці)
- Наступний етап роботи — необхідно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, зняти своє відео або ж знайти відео з певної тематики в Інтернеті.
Крок №4. Озвучення відеоряду (Повернути листок на дошці)
Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
Крок №5 Відеомонтаж (Повернути листок на дошці)
Для роботи з відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати програми Power Point, Windows Movie Maker. Ці програми є на всіх ПК, так як входять в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти відеофайли з цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати до відеозаготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко використовується для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського відео.
- Увага! Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин, оскільки це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача - потенційного читача.
Крок № 6 Реклама в Інтернеті (Повернути листок на дошці)
В результаті буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у популярних соціальних мережах.
Практичне завдання
Робота в групах (ще раз об’єднати в групи)
Завдання : створити буктрейлер за книгою Юрія Винничука «Місце для дракона»
І група - розповідний;
ІІ група – атмосферний;
ІІІ група – концептуальний
Перегляд створених буктрейлерів вчительських та учнівських
Заключне слово вчителя.
|