П`ятниця
18.07.2025
19:48
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

- Зверніть увагу на екран. Слайд №11

- Що поєднує князя, воєводу, лицарів із малюнком сучасності?

- Чи можемо стверджувати, що твір про сучасний світ? (Відповіді)

Коментар вчителя: Крім того, що всі ці персонажі мислять, як сучасні люди, їх поєднує одне цікаве поняття – «драконячі закони». Як ви розумієте цей вислів і як поводять себе люди, які за ними живуть? ( Відповіді)

Учитель заслуховує різні думки учнів і пропонує послухати історичний коментар від зарання підготовленого учня

Історичний коментар (Слайд )

У Стародавній Греції був такий вираз: «Драконівські закони писані не чорнилом, а кров’ю», пов’язаний з діяльністю давньогрецького правителя Дракона (за іншими джерелами Драконта). Звід законів, уведений ним, передбачав надзвичайно суворі покарання – смертну кару – за провини.

Вони настільки закріпились у тогочасному суспільстві, що відмінити їх не наважувались і наступні правителі Греції.

  • Чи знаходите ви щось спільне між Давньою Грецією, казковим Люботином та нашим сучасним життям?
  • Як ви вважаєте, чому автор торкнувся питання «драконячих законів»?

Висновок: У сучасному світі кожен намагається протистояти лиху, кривді, жорстокості, захищаючи добро, правду, справедливість. Саме такими є дракон Грицько та Пустельник. Але є й ті, що живуть за іншими принципами, які здатні обманути, втертися в довіру, згодом і зрадити.

 

Вчитель: А зараз пориньмо у незвичайний світ пригод цієї надзвичайної книги і спробуємо для майбутнього буктрейлера, виокремити ключові кадри, які відображають зміну плану зображення або дії. Такий етап створення сценарію називають розкадруванням

Робота в парах

Попрацюйте в парах і визначте найбільш динамічні, найбільш цікаві епізоди твору. Назвіть їх. Аргументуйте вибір вашої пари. (Можна вибрати із запропонованих)

Робота в групах:

Вчитель: Для подальшої нашої роботи нам необхідно об’єднатися в групи

(об’єднуються в групи за кольором магнітика-дракончика)

Завдання для І групи:

Визначте тему, ідею, основні проблеми твору. Аргументуйте свою відповідь.

Доведіть або спростуйте думку, що слова пустельника «…Я казав: не від нього зло... Воно в нас самих», можна вважати головною думкою повісті?

 

Завдання для ІІ групи:

Н а основі власних спостережень та цитат проаналізувати типи персонажів, які діють у творі.

Кому з героїв повісті – казки «Місце для дракона» ви адресували б ці афоризми Г. Сковороди і чому?

  1. Визначай смак не за шкаралупою, а за ядром.
  2. Немає нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отруйнішого від удаваного друга.
  3. Мудрець мусить із гною вибрати золото.
  4. Не за обличчям судіть, а за серцем.
  5. Чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий?
  6. Не тіло, а душа є людиною.
  7. Насіння лихих справ – лихі муки.

 

Завдання для ІІІ групи:

Прочитайте слова, які автор вклав у вуста пустельника.

Як ви думаєте, де справжнє місце поету – дракону?

  • «Що ти говориш?! Ти повинен жити! Життя володаря не варте й одного рядка поета! Ти повинен писати!»
  • Молю тебе! Іди звідси! Тікай від цього підступного світу! Живи серед звірів! Звірячі закони - людяніші! … Я хочу, щоб ти жив! Я хочу, щоб ти був! - та тут же й схопився за серце. - Ти ще не все... не все... сказав...»
  • «Вони ж тебе вб’ють! Зрозумій: коли йде війна - гинуть лише вояки. А коли володар хоче зміцнити владу, - поети гинуть у першу чергу».

 

Завдання для ІV групи:

Знайдіть у тексті цитати, де сказано про патріотичні почуття. Хто ж з героїв є, на вашу думку, патріотом? Чи погоджуєтесь ви з твердженням, що Люботин - модель сучасного суспільства? Аргументуйте свою точку зору.

 

Презентація своєї роботи групами

 

Крок №3. Підбір матеріалу для відеоряду (Повернути листок на дошці)

- Наступний етап роботи необхідно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, зняти своє відео або ж знайти відео з певної тематики в Інтернеті.

 

Крок №4. Озвучення відеоряду (Повернути листок на дошці)

Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.

Крок №5 Відеомонтаж (Повернути листок на дошці)

Для роботи з відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати програми Power Point, Windows Movie Maker. Ці програми є на всіх ПК, так як входять в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти відеофайли з цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати до відеозаготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко використовується для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського відео.

  • Увага! Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин, оскільки це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача - потенційного читача.

 

Крок № 6 Реклама в Інтернеті (Повернути листок на дошці)

В результаті буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у популярних соціальних мережах.

 

 

Практичне завдання

Робота в групах (ще раз об’єднати в групи)

Завдання : створити буктрейлер за книгою Юрія Винничука «Місце для дракона»

І група - розповідний;

ІІ група – атмосферний;

ІІІ група – концептуальний

 

Перегляд створених буктрейлерів вчительських та учнівських

Заключне слово вчителя.

 

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (12.01.2019)
Переглядів: 82 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту