П`ятниця
18.07.2025
19:57
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

Майстер-клас

зі створення буктрейлеру за книгою Юрія Винничука «Місце для дракона»

Мета: ознайомити присутніх із книгою Ю Винничука та новою формою презентації книги – буктрейлером; вчити виокремлювати ключові епізоди твору, розробляти сюжет буктрейлеру, готувати презентаційні матеріали, робити презентацію, відео за допомогою програм Power Point, Movie Maker; розвивати пізнавальний інтерес, креативне мислення, інформаційні та дослідницькі навички; формувати загальнолюдські цінності, виховувати любов до читання і книги.

Перебіг майстер-класу:

І. Організаційний етап.

ІІ. Мотиваційний етап.

Вступне слово вчителя: Нікому не секрет, що сучасні діти не люблять читати, їх важко чимось здивувати, тим більше зацікавити. Вони майже весь свій вільний час проводять за комп’ютером. Тому мене, як і кожного з Вас, турбує питання як залучити школярів до читання в час стрімкого розвитку інформаційних технологій?

На мою думку, заохотити сучасних учнiв до сучасної книги можна лише сучасними методами i прийомами. Те, що сьогодні відволікає читача від книги (зокрема ПК, масмедія), необхідно зробити помічником вчителя у створенні мотивації до читання. Саме таким помічником є нова форма реклами книги – буктрейлер. Основне завдання якого спонукати дитину до читання книги. А як вона її прочитає, в електронному чи паперовому варіанті, це вже несуттєво.

Учитель нової української школи – це дослідник, йому важливо вміти залучати до творчого пошуку учнівську молодь. Чому б не змоделювати урок лiтератури як презентацiю книги у форматi буктрейлера? Для дiтей – несподiвано, креативно? А для вчителя – не в усьому передбачувано, але як цiкаво!!! Я пропоную вашiй увазі фрагменти такого уроку.

Шановні колеги! Сьогодні я пропоную Вам повернутися в той далекий і чарівний світ вашого дитинства, і хоч трохи побути учнями 8 класу. Я запрошую Вас у свою творчу майстерню зі створення буктрейлеру за книгою Юрія Винничука «Місце для дракона» (Слайд № 1)

ІІ. Основна частина Майстерня конструювання буктрейлера

  1. Прийом «Цікава несподіванка»

Вчитель: Нещодавно на адресу нашої школи надійшов лист-запрошення від працівників Бердичівської бібліотеки для дорослих. А адресований він вам. Вам цікаво дізнатися про зміст листа? ( Розкриває лист і читає)

 

Дорогі восьмикласники СЗОШ №17!

Спільно з редакцією дитячого літературного журналу "Джміль» пропонуємо Вам взяти участь у творчому проекті «Кращий буктрейлер на книгу Юрія Винничука «Місце для дракона».

Ваше завдання: якомога більше дізнавшись про творчий доробок автора, створити буктрейлер на його книгу «Місце для дракона».

Переможці конкурсу матимуть змогу:

  • безкоштовно поповнити шкільну бібліотеку новими виданнями цього автора;
  • найкраща робота буде демонструватися в бібліотеках України, зокрема і в нашій міській бібліотеці, на сайті журналу «Джміль», на телеканалі ВІК, на сайтах шкіл м. Бердичева.

А ще ви навчитесь креативно мислити та творчо діяти, радіти успіху та досягати мети. Гарних Вам вражень і нових цікавих книг!

З повагою директор міської бібліотеки Тетяна Кушнір

Вчитель: То як? Будемо приймати участь у конкурсі?

  1. Колективна робота (Слайд № 2 )

- Зверніть увагу на екран. Поміркуйте, що спільного між цими зображеннями?

Як ви гадаєте, що ж таке буктрейлер? (відповіді)

  1. Робота за з інформаційним слайдом

Опираючись на інформаційний слайд, встановіть спосіб творення та походження слова «буктрейлер» (Слайд № 3)

  1. Бесіда
  • Для чого призначений буктрейлер? (Відповіді) Слайд№4

Вчитель: Чому необхідно презентувати, рекламувати нові видання?

  1. Екскурс в історію створення буктрейлерів (Слайди № 5)

Розповідь учителя:

Буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп про книгу. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.

Вперше про буктрейлер як рекламу книги заговорили в 1996 в США, широко стали відомі з 2002 року, а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Уперше на публіці ролик був показаний 2003 року у Ліізіані. Це був буктрейлер до десятого роману «вампірсько» саги Крістін Фіхан «Темна симфонія».

До України цей спосіб просування книги прийшов 2009 року, але і досі залишається новинкою, ніж актуальним способом просування книг.

Першими просувати буктрейлери стали книжкові видавництва Потім цю ідею підхопили бібліотекарі. Тепер навіть проводяться конкурси буктрейлерів.

Перший буктрейлер в Україні був створений за мотивами детективу «Оксамитовий перевертень» Наталії та Олександра Шевченків, який демонстрували на Форумі видавців у 2010 році

На сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі Power Point він перетворився на справжнє мистецтво.

 

Класифікація буктрейлерів: Слайд № 6

Буктрейлери можна класифікувати за різними критеріями:

 

  • за авторством: на власну книгу; на твір іншого письменника.
  • тематикою: класика; сучасна література;
  • змістом: розповідні, атмосферні,концептуальні.
  • За способом візуального втілення тексту: ігрові, неігрові, анімаційні.

Слайд № 7

· Розповідні – презентують основу сюжету твору. Їх завдання – подібно до анотації через музику та ілюстрації, ознайомити користувача з основами сюжету, зберігаючи 6 елементи недомовленості й таємничості. Щоб після перегляду ролика потенційний користувачач захотів дізнатися, з чого історія починається й чим завершується. Зазвичай саме за «сюжетним» і розповідним принципом побудовано більшість кінотрейлерів

· Атмосферні – передають основний настрій книги та очікувані читацькі емоції. Наприклад, якщо книга написана в жанрі фентезі, то потрібно зробити акцент на атмосфері магії, підбираючи яскраві ілюстрації з чарівниками та відьмами, таємничими пейзажами й незвичайними істотами. Якщо книга розповідає про романтичні стосунки – ілюстративний або відеоряд з відповідною музикою, які покликані передати настрій та емоції героїв

Концептуальні – транслюють ключові ідеї й загальну змістову спрямованість тексту. Вони засновані на рекламі незвичайної ідеї твору, на світогляді автора й цікавих думках, які він хоче донести до читача, на змістовому навантаженні книги. Такі буктрейлери більше підходять для класичної, елітарної або філософської літератури.

 

  1. Етапи роботи над буктрейлером (Слайд №8)

Зверніть увагу на екран. Виділяють кілька етапів сворення буктрейлеру:

  • Вибір книги
  • Написання сценарію
  • Підбір ілюстративного та відеоматеріалу
  • Озвучення
  • Відеомонтаж
  • Реклама власного мультимедійного продукта.
  1. Конструювання буктрейлеру
  • Переходимо до конструювання буктрейлеру.

Вчитель В одному інтерв’ю відомий український письменник Юрій Винничук зауважив, що з дитинства і досі дуже любить казки, і йому здається, що він постійно пише самі казки. Одна з таких його казок, повість-казка «Місце для дракона», розповідає про сучасний світ, у якому живуть «драконівські закони». Саме над створенням буктрейлера за цією книгою ми будемо працювати сьогодні на уроці.

  • 1. Вибір книги (Повернути листок на дошці)

Прийом «Прочитай – не пожалкуєш»

Вчитель: Наше життя без розчарувань так само неможливе, як без любові та вірності. Який дивний цей світ, в якому поряд добро і зло, дружба і підступність, відданість і зрада. Світ, створений Юрієм Винничуком у повісті-казці «Місце для дракона», цікавий, багатогранний і багатовимірний, і такий непередбачуваний, неоднозначний. Переконайте в цьому наших потенційних читачів. Одним найвлучнішим словом чи лаконічною фразою продовжіть речення: «Читайте «Місце для дракона» Ю Винничука – і Ви не пожалкуєте, бо…» (Слайд № 9)

  • ця книга про… що?
  • знайомить нас… з ким?
  • дарує нам… що?
  • навчає нас чого?
  • переконує нас в тому, що її автор – непересічна творча особистість, бо…

 

Прийом «Штрихи до портрету» Слайд №10

Додатковий матеріал

Юрій Павлович Винничук – прозаїк, літературознавець, публіцист, лауреат премії «Книга року ВВС», входить у п’ятірку найпопулярніших українських авторів. Народився 1952 року в Івано-Франківську. Освіту отримав у Прикарпатському університеті імені В. Стефаника. Навчався на філологічному факультеті. Працював учителем української мови та літератури. У 1974 році переїжджає до Львова, де йому довелося спробувати себе у різного роду спеціальностях: від звичайного вантажника до професійного дизайнера-оформлювача та режисера Львівського театру естради «Не журись».

З 1997 року є членом Асоціації українських письменників. Юріі Винничук зробив великий внесок в розвиток сучасної української літератури. На сьогоднішній день йому уже 65 років. Він переможець конкурсу Бі-Бі-Сі на кращу українську книгу за роман «Весняні ігри в осінніх садах» (2005). Його твори перекладалися в Англії, Аргентині, Білорусі, Канаді, Німеччині, Польщі, Сербії, США, Франції, Хорватії, Чехії.

 

Вчитель: наступний етап створення нашого буктрейлеру – це «написання сценарію».

Крок 2 Написання сценарію (Повернути листок на дошці)

Вчитель: Пригадайте, що таке сюжет?

Написання сценарію – самий складний етап у створенні буктрейлеру. Сюжет — це основа Вашого відеоролика, те, з чого він буде складатися. На цьому етапі треба визначитися, який вид буктрейлеру за змістом ви оберете. І вже в залежності від виду вашого ролика ви будете створювати сценарій. Але важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу.

Вчитель: переходимо до «написання» сценарію до нашого майбутнього

буктрейлера.

Прийом «Асоціативний ряд»

Вчитель: Вам часто доводилося читати художні твори та дивитися фільми про драконів. Якими найчастіше вони бувають? (Відповіді)

Звичайно, дракон асоціюється в нас із жорстокістю, кровожерливістю. А чи був таким дракон Грицько?

Робота з інтерактивною дошкою

Розгляньте зображення драконів. Які з них відповідають фольклорному уявленню, а які можуть бути ілюстраціями до книги Ю. Винничука

- Створіть асоціативні грона «Дракон у фольклорі» та «Дракон Грицько»

Дракон у фольклорі:

  • злий:
  • страшний:
  • потворний,:
  • дихає полум’ям;
  • кровожерлий;
  • підступний;
  • триголовий,

 

Дракон Грицько:

  • добрий,
  • ввічливий,
  • чуйний,
  • миловидний,
  • освічений,
  • талановитий,
  • людяний,
  • любить природу,
  • пише вірші,
  • розсудливий
  • патріот…

Висновок: «Плоть драконяча, а душа людська»

Вчитель: Автор створив зовсім незвичного для нашої уяви дракона. Яких вчинків ви чекаєте від нього?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (12.01.2019)
Переглядів: 61 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту