П`ятниця
18.07.2025
19:34
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


конспекти уроків

РМ. № 11,12. Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення

Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення тексту, послідовність викладу матеріалу, інтелектуальні вміння ділити текст на смислові частини, зіставляти план і первинне висловлювання; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення, сприймати текст, розуміти його, письмово докладно відтворювати почуте;сприяти підвищенню мовної й мовленнєвої культури школярів; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання уроку: текст переказу

Методика та прийоми проведення уроку: контроль і самоконтроль, індивідуальна робота, «вільний мікрофон».

План уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
  3. Актуалізація опорних знань.
  4. Підготовча робота над текстом контрольного докладного переказу.
  5. Підготовка чорнового варіанта переказу й редагування написаного.
  6. Написання контрольного докладного переказу тексту художнього стилю з елементами опису приміщення.
  7. Підсумок уроку.
  8. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Подаруйте посмішку собі,

Один одному, мені.

Я дарую посмішку і вам,

Радість допоможе у роботі нам.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

  1. Психологічна настанова учнів і внутрішня мотивація щодо виконання мети уроку.

IІІ. Актуалізація опорних знань.

«Мозковий штурм»:

1. Що таке переказ?

2. Які види переказів ви знаєте?

3. Які стилі мовлення вам відомі?Охарактеризуйте особливості кожного з них.

4. Які типи мовлення ви знаєте? Охарактеризуйте особливості кожного з них.

5. Що таке тема тексту?

6. Що таке головна думка тексту?

7.Що таке мікротема тексту?

8. Що таке абзац?

ІV. Підготовча робота над текстом контрольного докладного переказу.

1. Читання тексту переказу вчителем перший раз.

Прослухайте уважно текст, намагаючись усвідомити й запам’ятати його зміст.

Рабиня

Довго, ритмічно гойдалися ноші. Потім Настю підхопили міцні руки й понесли до палацу. Вона не оглядалась, не бачила, скільки проминули високих покоїв. Настю поклали на низький і м’який диван. Носії беззвучно вислизнули. Дівчина лишилася на самоті.

Щойно Настю продали. Що відчувала вона, коли сиділа на терезах? Тепер вона не людина, а рабиня. Її зважили на терезах і купили за гроші.

Кімната була невелика, напівтемна. На візерунчастій стелі зображено зорі й багатокутники. Двері низькі й склепінчасті. У вікнах – кольорові шибки. На кам’яній долівці – килим на всю кімнату. Вздовж стін – дивани. Посередині – маленький восьминогий столик, не вищий від звичайного дзиґлика. Кілька строкатих подушок. От і все.

Клітка. Чепурна, барвиста клітка. З неї не вирватися на волю. Як божевільна, Настя схопилася й припала до вікна. Воно виходило в сад. Міцні кам’яні мури свідчили про неможливість втечі.

Настині думки запрацювали гостро й напружено. Мовчати! Удавано скоритись! А коли обізнається зі звичаями татар, заговорить по-татарськи, тоді втекти, привести козаків і стерти із землі оцю в’язницю!

І плакала в розкішній клітці, і билась об грати вікон Гюль-Хуррем, Троянда Щастя. Так прозвали Настю людолови (За З.Тулуб, 179 сл.)

  1. Словникова робота.

Запис на дошці незрозумілих слів та їх пояс­нення.

Покої великі кімнати. Терези – ваги. Дзиґлик – стільчик. Склепінчастий – склепіння – опукле перекриття, що з’єднує стіни, підпори будівель. Мур – огорожа.

  1. Бесіда за змістом тексту.
  1. Про що розповідається у тексті?
  2. Хто така Настя? Чи відома вам ця героїня?
  3. Про який випадок із життя відомої українки ви дізналися?
  4. Яка структура тексту?
  5. Яка тема тексту?
  6. Яка головна думка тексту?
  1. Орфографічна робота.

Пояснення написання слів: посередині, вздовж, напівтемний, кольоровий.

  1. Складання плану тексту.

Орієнтовний план

1.Ритмічно гойдалися ноші.

2. Щойно Настю продали.

3. Невелика напівтемна кімната:

а) зорі й багатокутники на стелі;

б) низькі склепінчасті двері;

в) кольорові шибки у вікнах;

г) килим на долівці:

д) низькі м’які дивани;

е) восьмикутний столик;

є) строкаті подушки;

4. Настя припала до вікна.

5. Бажання втекти з полону.

6. Гюль-Хуррем – прозвали Настю.

6. Читання тексту переказу вчителем другий раз.

V. Підготовка чорнового варіанта переказу й редагування написаного.

Підготувати докладний переказ прослуханого тексту.

VI. Написання контрольного докладного переказу тексту художнього стилю з елементами опису приміщення.

  1. Переписування контрольного переказу начисто у зошити для контрольних робіт.
  2. Самостійна перевірка написаної роботи.
  3. Збір зошитів.
  1. Підсумок уроку.

Рефлексія. Що для вас було найскладнішим під час написання переказу?

  1. Домашнє завдання.
  1. Відредагувати текст переказу.

 

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (17.01.2019)
Переглядів: 360 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту