11 клас
Українська мова
Відповіді та критерії оцінювання
- Поміркуйте.
Оцінювання:
твір – 12 балів: З: 6 балів; МО: 6 балів;
за кожну допущену помилку знімається 0,5 бала;
дібраний заголовок до твору – 1 бал;
використані
просте ускладнене речення – 1 бал: 2 бали;
складнопідрядне речення з кількома підрядними – 1 бал;
Усього – 16 балів
2. Проаналізуйте.
Хто (підмет) не чув (присудок), як (обставина) тривожно (обставина) ячать (присудок) лебедині (означення) крила (підмет), шукаючи себе в чорних туманах (відокремлена обставина), хто (підмет) не бачив (присудок), як (обставина) їхні (означення) безстрашні (означення) ватажки (підмет) розбиваються (присудок) вночі (присудок) об (частина додатка/обставини) незнані (означення) скелі (частина додатка/обставини), аби інші (підмет) жили (присудок) й могли долетіти (присудок) до (частина обставини) рідної (означення) землі (частина обставини), той (підмет) ніколи (обставина) до кінця (обставина) не збагне (присудок), що в людях (обставина) живуть (присудок) ті самі (означення) закони (підмет) землі (означення) обітованої (означення) (В. Земляк).
(Хто д.), (як…), (хто д.), (як…), (аби…), [займ. … д.], (що…).
Характеристика речення
Розповідне, неокличне, складне, багатокомпонентне, сполучникове, складнопідрядне, з неоднорідною та однорідною супідрядністю, послідовною підрядністю. Засоби зв’язку: сполучне слово хто при підрядному означальному, сполучне слово як при підрядному з’ясувальному, сполучник аби при підрядному обставинному мети, сполучник що при підрядному з’ясувальному.
1 компонент – двоскладне, повне, непоширене, неускладнене.
2 компонент – двоскладне, повне, поширене, ускладнене відокремленою обставиною.
3 компонент – двоскладне, повне, непоширене, неускладнене.
4 компонент – двоскладне, повне, поширене, неускладнене.
5 компонент – двоскладне, повне, поширене, ускладнене однорідними присудками.
6 компонент – двоскладне, повне, поширене, неускладнене.
7 компонент – двоскладне, повне, поширене, неускладнене.
Оцінювання:
правильна загальна характеристика речення – 1 бал;
схема – 1 бал;
правильно визначені члени речення – 2 бали;
правильно надписані частини мови – 1 бал;
правильна характеристика компоненту як простому реченню – 1 бал: 7 балів;
за кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.
12 балів
3. Лінгвістичний бліц.
1. Морфологічні синоніми – це варіанти форм слів на позначення того самого поняття: референтові – референту, знавцеві – знавцю; у щоденному – у щоденнім, на нинішньому – на нинішнім; одної – однієї, на семи – на сімох; читає – чита (розм.), говорить – говоре (розм.).
2 У науковому стилі вони сприяють послідовності й завершеності викладу, уточненню формулювань, а також виконують функцію логізації тексту (надання логіки), указуючи на взаємопідпорядкування його частин. Наприклад: Застосувавши теорему Піфагора, визначите площу трикутника.
- Правильні паралельні форми – називний і орудний відмінок. Однак у сучасній українській літературній мові перевагу надають формі орудного відмінка. Наприклад: Сашко був першим учнем у класі.
- Зв'язком керування, якщо воно виражене іменником, займенником (його, її, їх) та приляганням, якщо означення виражене невідмінюваним словом. Наприклад: поради матері, його друзі, бажання навчатися, дорога навпростець.
Оцінювання:
правильно виконане завдання – 1 бал: 4 бали;
за кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.
4 бали
4. Визначте.
У завданнях 1-2 оберіть одну правильну відповідь.
Оцінювання:
за правильну відповідь – 0,5 бала: 1 бал.
У завданнях 3-5 установіть відповідність.
3.
|
4.
|
5.
|
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
1
|
|
+
|
|
|
|
2
|
+
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
+
|
|
4
|
|
|
+
|
|
|
|
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
1
|
|
|
+
|
|
|
2
|
|
+
|
|
|
|
3
|
|
|
|
+
|
|
4
|
+
|
|
|
|
|
|
|
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
1
|
|
|
+
|
|
|
2
|
|
|
|
|
+
|
3
|
|
+
|
|
|
|
4
|
+
|
|
|
|
|
|
Оцінювання:
за кожну правильно встановлену відповідність – 0,5 бала: 6 балів
7 балів
Усього з української мови – 39 балів
Українська література
Відповіді та критерії оцінювання
1. Поміркуйте.
Оцінювання:
твір – 14 балів: З: 8 балів; МО: 6 балів;
за кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.
Усього – 14 балів
2. Визначте.
1
|
Василь Стус, "Феномен доби"
|
2 бали
|
2
|
Вільна академія пролетарської літератури. 1926-1928
|
2 бали
|
3
|
"Моя автобіографія", Остап Вишня
|
2 бали
|
4
|
Павла Тичину
|
1 бал
|
5
|
Валер’ян Підмогильний
|
1 бал
|
6
|
"Мій Ізмарагд", Іван Франко
|
2 бали
|
7
|
"Я (Романтика)", Микола Хвильовий
|
2 бали
|
8
|
Михайль Семенко
|
1 бал
|
9
|
Силует Мойсея видається гігантським, зачаровані люди спостерігають за цим дивом, сонце створює ефект вознесіння Мойсея, а коли небесне світило сідає, то знову величезна тінь пророка покриває людей, ніби прощаючись із ними й заповідаючи їм істину.
|
2 бали
|
10
|
"Місто", Валер’ян Підмогильний
|
2 бали
|
Усього – 17 балів
3. Проаналізуйте.
Правильні відповіді:
жанр, вид лірики: ліричний вірш, філософська лірика;
провідні мотиви: містерія ночі на площі Святого Юра, розгортання містичного дійства; єднання людини з простором (локусом), пізнання таємниці майбуття тощо;
художні засоби: порівняння: "північ чорна, наче вугіль"; метафори: "ходить тінь по площі Юра", "небо до землі прилипле", "дзвонить ніч на площі Юра" тощо;
характеристика ліричного героя: cуб’єкт лірики наділений особливо чутливим світосприйняттям. Він, ніби рентгеном, протинає простір на площі Юра й занурюється в глибінь часів, інших епох, уловлюючи в повітрі магічну музику. Суб’єкт невіддільний від музики сфер, від космічних звучань, які лунають крізь серпанок ночі.
Оцінювання:
жанр, вид лірики – 1 бал;
провідний мотив – 0,5 бала: 2 бали;
художні засоби – 2 бали;
характеристика ліричного героя – 2 бали;
за кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.
Усього – 7 балів
Усього з української літератури – 38 балів
|