П`ятниця
18.07.2025
17:24
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя української мови та літератури Олійник Світлани Миколаївни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [236]
тести онлайн [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0


олімпіада з української мови та літератури

ЗАВДАННЯ

1 етапу олімпіади з української мови та літератури в 6 класі

1. Запишіть слова в дві колонки: а) назви істот; б) назви неістот.

Курка, рак, настрій, адмірал, інжир, щука, егоїст, жакет, сорока, музикант, поезія, імператор, лимон, авіаполк, чай, хірург.

Якщо ви правильно виконали завдання, з перших букв слів складеться прислів’я. Запишіть його.

2. Складіть слова зі значущих частин (за зразком).

Зразок.

Префікс від слова посадка.

Корінь від слова з’їзд.

Відповідь: поїзд.

а) Префікс від слова почитати.

Корінь від слова двірник.

Закінчення від слова земля.

б) ) Корінь від слова теплий.

Суфікс від слова столиця.

Закінчення від слова зоря.

в) Префікс від слова під’їзд.

Корінь від слова сніжок.

Суфікс від слова записник.

Закінчення від слова риби.

г) Префікс від слова облити.

Корінь від слова новина.

Суфікс від слова хатка.

Закінчення від слова ліси.

3. Замініть словосполучення прислівником-синонімом.

Зразок. На весь голос – голосно

Рукою подати –

Як кіт наплакав –

На віки вічні –

Як сніг на голову –

Рухається, як черепаха –

4. Запишіть три спільнокореневі слова, які належать до різних частин мови. Поєднайте їх з іншими словами, утворивши словосполучення. У дужках вкажіть, з яких частин мови складається кожне словосполучення.

5. Випишіть із речення словосполучення «дієслово+іменник». Вкажіть рід, число, відміну, групу та відмінок іменників.

Ранкова роса блищала сріблом різнобарвних намистинок і змочувала мені ноги (І.Цюпа).

6. Доберіть прикметники до наступних іменників. Запишіть утворені словосполучення. Визначте рід поданих іменників.

Поні, Токіо, леді, біль, путь, степ, вугілля, насип, полин, листя.

7. Виправте помилки в тексті.

Буреза дуже красиве дерево. У берези білий стовбур. З берези падають крилаті зернятка. Вітром зернятка розносяться по землі. З кожної зернинки виросте нова береза.

8. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1. Зимова казка (розповідь з елементами опису).

2. Якщо хочеш мати друзів, будь добрим і терплячим (роздум).

3. Останній подих осені (опис).

4. З цією книгою не розлучусь ніколи (розповідь з елементами роздуму).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олімпіадні завдання з української мови та літератури

7 клас

Українська мова

1. Відредагуйте речення.

1. Машина притормозила біля обочини. 2. Гурток по вивченню географії у нашій школі. 3. Повернувшись з командировки батько зустрів нас на пероні. 4. Він відноситься до мене з повагою. 5. Ці питання мене не касаються. 6. Екзамен для нас не являється трудністю. 7. Засідання вже зачинилося. (7 балів)

2. Спишіть, заміняючи цифри словами.

1. У пансіонаті щорічно відпочиває до 2460 осіб. 2. Тираж газети збільшився з 247 тисяч екземплярів до 876. 3. Збори 356 голосами проти 44 прийняли рішення про перевибори керівництва цеху. (3 бали)

3. Визначте, до яких частин мови належать подані слова.

П’ятикутник, п’ятсотріччя, чотиритисячний, двадцятичотирирічний, багатоповерховий, двомільйонний, півмісячний, трьохсотий, трилітровий, п’ятірка. (5 балів)

4. Пояснити значення фразеологізмів та скласти з ними речення.

Спіймати облизня, ні за холодну воду не братися, крізь землю провалитися, на ноги поставити, вуха нагострити. (10 балів)

5. Розставити в реченні розділові знаки, зробити синтаксичний розбір (підкреслити члени речення, підписати частини мови, дати характеристику)

Яблуні обтяжені медовими запашними плодами посхиляли гілля до землі. (5 балів)

6. Виконайте одне із завдань.

1. Напишіть від імені юних охоронців природи лист-звернення до тих, хто забруднює водоймища.

2. Побудуйте висловлювання на тему «Мовивши слово, будь йому паном».

3. Напишіть твір «Не скупись ніколи людям на добро». (10 балів)

 

Українська література

  1. Назвати жанри українських народних пісень. (2 бали)
  2. Поясніть значення висловлювання «Українська душа в народних піснях» (3 бали)
  3. Дайте характеристику Максиму Беркуту з повісті І.Франка «Захар Беркут». (5 балів)
  4. Зробити художній аналіз поезії Олександра Олеся (визначити жанр твору, тему, ідею, образи, виписати художні засоби)

Спить мій малесенький, спить мій синок...

Спить він, наслухавшись дивних казок.

Нащо ж ти віченьку знову розкрив?!

Спи, моя пташко, то вітер завив,

Стогне і виє уже він давно.

Б’ється і стука у наше вікно...

Геть, розбишако, в далекі степи!

Спи, моя ластівко, солодко спи! (10 балів)

 

 

60 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ

1 етапу олімпіади з української мови та літератури

8 клас

 

1. У кожному із словосполучень знайдіть і виправте помилку.

Хворіти грипом, без діла тинятися по вулицям, українець по походженню, зробити по всіх правилах, по власному бажанню, за вимогою влади, повернути при умові. (7 балів)

 

2. Визначте в реченнях підмети і присудки, охарактеризуйте способи їх вираження.

Хмара метеликів жвавих вилася (Б.Грінченко). Фрегати хмар біліють по обріях (О.Гончар). День був зітканий із жайворонкових пісень (Є.Гуцало). Маленький хлопчик став дорослим (Л.Костенко). Ми не покинем працювать (Б.Грінченко). Я перестаю боятися вітру (Є.Гуцало). Найпрекрасніша мати щаслива (В.Симоненко). «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - соціально-побутовий роман Панаса Мирного. (8 балів)

 

3. Поясніть значення фразеологізмів, уведіть їх у речення.

Море по коліна, мотати на ус, рукою подати, руку набити. (8 балів)

 

  1. Утворіть словосполучення, замінюючи іменники прикметниками.

(Софія) собор, (Софіївка) парк, (Ніцца) кінофестиваль, (Золотоноша) школа, (Свірж) замок, Лейпциг (університет), (Калуш) завод, Нью-Йорк (хмарочос).(8 балів)

 

5. Поясніть різницю у значенні слів мимохідь – мимохіть (2 бали)

 

6. Розставте в реченні розділові знаки, зробіть повний синтаксичний розбір речення.

Нечутно ступають козацькі коні спускаючись униз до Бугу (Я.Качура)(5 балів)

 

7. Напишіть твір на одну з тем: «З цією книгою не розлучусь ніколи»

«Наша дума, наша пісня не вмре, не загине»

«Наодинці з природою»

«З усіх утрат втрата часу найтяжча» (Г.Сковорода)

(10 балів)

8. Дайте визначення поняттю «літопис». Доведіть, що літописи є не тільки історичними, а й літературними пам’ятками. (4 бали)

 

9. Запишіть ознаки творів, написаних в стилі бароко. (5 балів)

 

10. Зробіть художній аналіз уривку з поезії Лесі Українки (визначити жанр твору, тему, ідею, образи, виписати художні засоби)

Не поет, у кого думки,

Не літають вільно в світі,

А заплутались невіки

В золотії тонкі сіті.

Не поет, хто забуває

Про страшні народні рани,

Щоб собі на вільні руки

Золоті найдіть кайдани! (8 балів)

 

 

 

Усього - 65 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ

1 етапу олімпіади з української мови та літератури в 9 класі

1. Запишіть словосполучення, узгодивши числівники з іменниками.

П’ятсот тридцять три (стілець), дев’яносто п’ять (гривня), семеро (студент), два (українець), двоє (українець), обидва (брат), третина (читач), одна шоста (аркуш), три і одна п’ята (метр), чотири з половиною (відсоток).

2. Утворіть прикметники від таких географічних назв:

Франція, Прага, Рига, Дрогобич, Париж, Гаага, Гамбург, Кременчук,Чехія, Волноваха.

3. Із поданими парами слів складіть словосполучення, у яких розкривалося б значення кожного омоніма.

Пара – пара, гриф – гриф, лютий – лютий, такса – такса, лайка – лайка.

4. Поясніть значення фразеологізмів, два з них уведіть у речення.

Не у своїй тарілці Збити з пантелику

Піти на свій хліб Своя сорочка ближча до тіла

5. Відредагуйте подані речення.

Зараз одинадцять годин.

Надана допомога розміром у чотири мільйона доларів.

Учні вже повернулися зі школи, що навчалися в другу зміну.

У поході, коли буваєш, то милуєшся природою.

Я своїми руками відремонтував свій комп’ютер.

6. Запишіть текст, поставивши розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір 2-го речення.

Сторіччя мультимедійних технологій та космічного прогресу. Навколо нас пролітають шкидкісні потяги та підтримують небозвід хмарочоси повітря тремтить від галасу асфальтованих вулиць.

Я зупиняюся дивлюсь навколо. Де ж відпочине моя душа чим замилується око? Ні не багатими крамницями не фешенебельними готелями і ніяк не дорогими іномарками. Я знаходжу у своїй душі спогад про стареньку бабусину хату. Бо тільки тоді коли я підходжу стежкою до маленької хати віконця якої купаються у хвилях мальв та чоронобривців мене опановує спокій.

7. Зробіть ідейно-художній аналіз вірша Наталії Клименко «Колискова».

На вустах радіє колискова,

На руці дитина засина –

І рікою ллється рідна мова

Вічна, мов Довженкова Десна.

І нема зими, хоч сніг лютує,

І нема гризоти – ой, люлі,

Й Морозенко пензликом малює

Голубих лелеченьок на склі.

День змовкає. Вікна – сині птиці

Тріпотять обмерзлими крильми.

Ми дамо їм жита і пшениці,

Вбережем від хижої зими.

Щоб літали, сину мій, літали,

Як зіницю, пісню берегли.

Щоб ні крук, ні чорнорота галич

Ні словечка вкрасти не могли.

8. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1. Руська земля в «Слові о полку Ігоревім».

2. Людське милосердя починається з сім’ї.

3. «Є тисячі доріг, мільйон вузьких стежинок. Є тисячі ланів, але один лиш мій» (В.Симоненко).

 

Категорія: Мої статті | Додав: svitlanaolijnik1976 (12.01.2019)
Переглядів: 44 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту